Contentmanagement

Contentmanagement

In het CMS je WordPress website up-to-date houden

Wij kunnen je leren zelf het contentmanagement van je WordPress website te onderhouden en je website bovenaan in de zoekmachines te houden. Als je dan zelf voldoende tijd en kennis hebt van het Content Management Systeem (CMS), dan is het onderhouden van je website eenvoudig te doen. Maar je kunt het contentmanagement bij gebrek aan tijd en kennis natuurlijk ook aan ons uitbesteden. Dan kun jij je op je eigen business blijven richten en blijft je site actueel en bovenaan in de zoekmachines verschijnen.

Bekijk onze trainingen voor meer informatie.

Wordpress Webdesign

De ervaring leert dat contentmanagement niet gedaan of bijgehouden wordt door gebrek aan kennis en tijd. Voor een ervaren Content Manager is het een fluitje van een cent dat wel te doen. Dat wat ons een uurtje kost, kost jou een halve dag! Zonde toch?

Wat is contentmanagement?

Wikipedia beschrijft contentmanagement letterlijk als volgt:

Contentmanagement is het proces van creëren, beheren en publiceren van content. Content betreft de inhoud van een communicatiekanaal. Content beperkt zich niet tot de inhoud van websites, maar betreft alle inhoud waarmee klanten waarde wordt geleverd over verschillende kanalen (multichannel) door middel van informatie en interactiviteit. Het heeft daarom relaties met veel verschillende vakgebieden, zoals marketing, communicatie en ICT.

Contentmanagement draagt zowel bij aan kwaliteit van dienstverlening (onder andere hogere klantwaardering) als aan effectiviteit (bijvoorbeeld meer conversie) van de organisatie en efficiency (onder andere het sturen van de klant naar de juiste kanalen met zo min mogelijk kosten van tijd en geld).

Contentmanagement betreft het geheel van ICT-oplossingen in de vorm van een contentmanagementsysteem (CMS), maar vaak ook workflowsystemen, organisatorische oplossingen in de vorm van bijvoorbeeld dienstverleningsafspraken met contentleveranciers, human resources management-oplossingen door mensen met de juiste mogelijkheden de juiste taken toe te wijzen om content beheren, te creëren en te publiceren.